Opret et login til Selvbetjening Erhverv

Nogle gange driller det bare. Men fortvivl ej! Har du brug for hjælp til at oprette jer? Så finder du hjælp lige her.

Sådan gør du

  1. Gå til seas-nve.dk/sb.
  2. Klik ‘Opret login’.
  3. Indtast den mail, du vil bruge, og klik ‘Send bekræftelseskode’. Indenfor kort tid vil du få tilsendt en mail med en bekræftelseskode.
  4. Indtast bekræftelseskoden, og klik ‘Bekræft mail’.
  5. Vælg adgangskode, indtast dit fornavn og efternavn, og klik ‘Opret’.
  6. Indtast nu jeres kundenummer og fakturanummeret fra en af de seneste tre fakturaer, og klik ‘Opret adgang’.
  7. Du har nu adgang til jeres virksomheds forbrugsdata og fakturaer.

Find svar på de mest stillede spørgsmål

I selvbetjeningen kan du følge din virksomheds elforbrug. Bruger I naturgas og har en timeaflæst måler, kan I også følge jeres naturgasforbrug.

I kan også få hurtigt overblik over jeres aktuelle og tidligere fakturaer og opgørelser. Og se, om de er betalt eller skal betales.

Er det første gang, du forsøger at logge på selvbetjeningen, skal du først oprette et login ved at klikke på “Opret login” på seas-nve.dk/sb.

Når du opretter dit login, skal du som det første bekræfte din mail. Det gør du ved at indtaste din mail og klikke på “Send bekræftelseskode”. Bekræftelseskoden bliver sendt til den indtastede mail, og du skal bruge den for at komme videre med oprettelsen af dit login til selvbetjeningen. Vær opmærksom på at bekræftelseskoden kun virker i 5 min. Går der længere tid, skal du udfylde din mail og klikke på “Send bekræftelseskode” igen.

Når du har indtastet koden fra din bekræftelsesmail, skal du vælge en adgangskoden og oplyse dit for- og efternavn.

For at få adgang til virksomhedens data, skal du bruge virksomhedens kunde- og fakturanummeret fra en af de seneste tre fakturaer. Du kan finde kundenummer og fakturanummer på fakturaen.

Ja. Alle, med adgang til jeres kundenummer og et af de tre seneste fakturanumre, kan oprette sig som bruger og få adgang til jeres data.

Brugere med administratorrettigheder kan fjerne andre brugeres administratorrettigheder. Hvis du har fået frataget dine administratorrettigheder, skal du kontakte en anden bruger med administratorrettigheder for at få dem igen.

Du kan nøjes med én profil, hvis du har alle lokationer registreret på den samme virksomhed.

Når du klikker på den grønne knap ”Søg adresse” (til højre for den viste adresse), kan du se alle de adresser, vi har registreret på jeres virksomhed.

Hvis der mangler en adresse, skal du ringe eller skrive til den Key Account Manager, I har indgået el- eller naturgasaftale med. Du kan finde din kontaktperson under ”Kontakt os” i menuen i Selvbetjeningen.

Du kan kun se virksomhedens naturgasforbrug, hvis virksomheden har en timeaflæst måler.

Hvis virksomheden ikke har en timeaflæst måler, kan du se virksomhedens årlige forbrug i den seneste årsopgørelse under ”Fakturaer”.

Det er i dag kun muligt at se sin virksomheds forbrug i selvbetjeningen, hvis virksomheden har en fjernaflæst måler. Det gælder for både el og naturgas.

Har virksomheden kun en fjernaflæst elmåler, vil I kun kunne se elforbruget i selvbetjeningen.

Har virksomheden en manuelt aflæst naturgasmåler, kan I se det årlige forbrug i årsopgørelsen under ”Fakturaer”.

Fakturaer bliver dannet og udsendt omkring den 12. i måneden. Herefter går der et par dage, før de er tilgængelige i Selvbetjeningen.

Hvis du har fakturanummeret, kan du bruge søgefunktionen øverst på siden. Hvis ikke du har fakturanummeret kan du måske bruge f.eks. beløbet eller betalingsdatoen til at finde den faktura, du søger.

Du kan også downloade og se de enkelte fakturaer ved at klikke på den grønne download-knap eller linjen for den pågældende faktura.