SEAS-NVE, køb strøm, elselskab

Selvbetjening

På din online selvbetjening kan du se dine regninger, se en oversigt over dine produkter samt følge dit energiforbrug og meget mere. Log ind på selvbetjeningen (tidligere Mit SEAS-NVE), eller opret dig som bruger her.

Få svar på de mest stillede spørgsmål om selvbetjeningen

Gå ind på din selvbetjening, og opret dig med din NemID og e-mail. Skriv kundenummer, som står på din regning.

Gå til din selvbetjening og tilmeld dig

Du kan også læse mere om dine fordele og muligheder på din selvbetjening.

Er du elkunde, kan du følge sit elforbrug, sammenligne det med andre, se dine regninger og vigtige breve fra os, vælge betalingsform og meget mere.

Er du naturgaskunde, kan du se følge dit forbrug ved at indtaste aflæsninger hver måned og se dine regninger på din selvbetjening.

Se mere om din selvbetjening

Nej, du skal kun bruge dit NemID første gang, du logger på din selvbetjening. Herefter kan du blot logge ind med din e-mail og din adgangskode.

Vi bruger dine NemID oplysninger til at identificere dig som person, for at sikre os, at du og ingen andre kan komme ind og se dine kundeoplysninger og vigtige breve.

Vi bruger kun dine NemID oplysninger til validering, og vi får vi ingen oplysninger fra NemID. Du kan derfor være hel tryg ved at bruge dine NemID oplysninger ved første login.

I din selvbetjening bruger vi din e-mailadresse til at identificere profilen med, og du kan derfor kun have én profil per e-mailadresse.

Du kan få en ny adgangskode, når du logger på din selvbetjening under punktet ’Glemt adgangskode’. Så modtager du en e-mail med besked om, at din adgangskode er nulstillet. Derefter kan du oprette en ny adgangskode.

Gå til din selvbetjening

Du skal have et NemID for at tilmelde dig selvbetjeningen. Bor du i udlandet og har dansk statsborgerskab, men ikke et NemID, kan du bestille det her.

Bestil NemID

Har du ikke mulighed for at få et NemID, kan du ringe til os og blive fritaget for digital kommunikation.

Det kan skyldes, at du ikke er kunde hos os. Men det kan du nemt blive.

Se vores elprodukter

Se vores naturgasprodukter

Det kan også være, fordi du er erhvervskunde med el. Så skal du logge på:

minmaalererhverv.seas-nve.dk

Din selvbetjening kan desværre ikke vise forbrug for solceller.

Få du leveret naturgas eller el fra os på flere adresser, kan du se dem alle på den samme profil på din online selvbetjening. Det kræver bare, at du har samme kundenummer på alle adresser, eller at dine kundenumre har samme oplysninger om faktureringsadresse, telefonnummer, kundenummer og CPR-nummer.

Ja, du kan downloade en rapport over dit elforbrug på din selvbetjening. Under punktet Dit forbrug under grafen finder du et link til at downloade rapporten. Data for dit elforbrug bliver automatisk sendt til din selvbetjening, hvis du har fjernaflæst elmåler.

Du kan også tilmelde dig at få tilsendt løbende rapporter om dit elforbrug, der for eksempel kommer hver uge via e-mail.

Nej du behøver ikke, men må gerne. Du kan blive fritaget for digital kommunikation hos os, hvis du også er fritaget for offentlig Digital Post. Ring til os på 70 29 29 29, så ordner vi det for dig.

Det skyldes, at styresystemet på din computer, tablet eller mobiltelefon er af ældre dato – typisk er det over 2 år siden, du har opdateret det. Du skal derfor opdatere dit styresystem for at kunne bruge selvbetjeningen igen.

Sådan opdaterer du på Apple iPad

Vær sikker på, at din iPad har adgang til internettet.
Gå ind i appen ’Indstillinger’.
Vælg ’Generelt’ og herefter ’Softwareopdatering’.
Tryk på knappen ’Hent og installer’.

Læs om opdatering af iPad og iPhone hos Apple

Læs om opdatering af tablet og mobil med Android

Andre computere, tablets og mobiltelefoner skal opdateres på forskellig måde. Har du brug for hjælp til det, kan du se i vejledningen til enheden eller søge på internettet – eller få nogen til at hjælpe dig.

Vigtigt! Tilmeld dig din selvbetjening

Det er vigtigt, at du hurtigst muligt tilmelder dig din online selvbetjening hos os. Her kan du se dine regninger og modtager vigtige informationer fra os. Tilmeld dig nu med dit kundenummer, som står på din regning. Du vil altid via e-mail eller SMS få besked, når der er nyt på din selvbetjening.

Hvis du er fritaget for offentlig Digital Post, kan du også blive fritaget for digital kommunikation fra SEAS-NVE. Du skal blot ringe på 70 29 29 29, så registrerer vi din fritagelse med det samme.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Ring til os på 70 29 29 29, så hjælper vi dig.
Du er også velkommen til at skrive til os på kundecenter@seas-nve.dk

Vi er klar til at hjælpe dig mellem klokken 8.30 og 16.00 på alle hverdage.